Sådan skriver du til support

Vi vil rigtigt gerne hjælpe dig, men for at vi kan gøre det optimalt, er her nogle retningslinjer, som vi beder dig følge, inden du skriver:

1. Shoporama support er til support vedr. Shoporama platformen. Vi besvarer ikke spørgsmål om SEO, AdWords, Analytics etc. Vi har oprettet et forum inde i Shoporama, som du kan benytte til den slags. Så spørg først dig selv, om dit spørgsmål er Shoporama relateret.

2. Fejl i HTML / CSS og JavaScript er ikke en ydelse som Shoporama support tager sig af. Skyldes din “fejl” f.eks. HTML, der ikke er lavet korrekt, er vi nødt til at fakturere tiden, der bruges på din fejl. Supporthenvendelser koster 750,-/timen ex moms pr. påbegyndt kvarter.

3. Kig først i FAQ / OSS og se, om dit spørgsmål kunne være blevet besvaret dér. Du finder Shoporama FAQ’en her.

4. Alle supporthenvendelser skal sendes til support@shoporama.dk

5. Du skal ikke sætte andre emails cc (så sidder man og arbejder på samme opgave på forskellige platforme).

6. Skriv præcist, hvad det er der ikke virker og hvordan du forventer, det virker. Ofte er det nødvendigt med en URL eller et navn på et bestemt produkt eller en kategori. Hvis du har 100 produkter og problemet kun opstår på tre af dem, så send os en af de tre i din beskrivelse, så vi ikke skal bruge tiden på at lede efter det produkt.

7. Har du flere af hinanden uafhængige spørgsmål, så send en ny mail for hvert spørgsmål.

8. Er du udvikler eller har du flere shops, så skriv gerne, hvilken shop dit spørgsmål drejer sig om.

9. Du behøver ikke skrive “jeg har måttet ringe til 4 kunder og fortælle dem at …”. Det er selvfølgelig beklageligt, at du har arbejde med at kontakte dine kunder, men medmindre den oplysning er nødvendig for at løse opgaven, så spilder du bare vores tid med, hvad du har lavet. Du vil jo heller aldrig skrive “jeg har spist fire halve til frokost. Den ene var med makrelguf, den anden rullepølse og så to halve med leverpostej. Jeg fik agurk på leverpostejen, men det var egentligt fordi vi ikke havde flere rødbeder, for jeg foretrækker rødbeder på min leverpostej”.

 

Dit spørgsmål bør rettes andetsteds

Vi modtager tit spørgsmål, der måske nok er relateret til Shoporama, men hvor “fejlen” ikke er Shoporama. F.eks. kan du godt bruge Shoporama og Google Analytics sammen. Hvis du ikke modtager data i din Analytics, så kan det skyldes mange ting såsom at du har indsat forkert UA-kode i Shoporama, at din udvikler ikke har inkluderet Analytics i dit tema eller din analytics sporingskode er “i stykker”. Det er frustrerende og relateret til din Shoporama shop, men fejlen ligger ikke ved Shoporama, men ved Analytics, måden du har brugt det på eller din udvikler.

Så dit spørgsmål skal rettes til enten Google Analytics, din programmør/designpartner eller en Google Analytics ekspert. Du kan evt. søge hjælp i vores Facebook hjælpegruppe og der kan du tit få med forslag til, hvor fejlen ligger eller hvem du kan kontakte for at få det løst.

Vi har desværre ikke tiden til at rådgive om SEO, Analytics, MailChimp etc. Det ville vi gerne og derfor arrangerer vi også ind imellem arrangementer, hvor vi hjælper med det. Men vores tid er ikke til at gøre det på mail og support.

For den enkelte webshop ejer vil det være rart med 1:1 rådgivning om SEO, Analytics m.m., men den tid vi skal bruge på det, går fra udvikling og support til alle de andre e-købmænd. Så derfor kan vi ikke tilbyde dig svar på dit spørgsmål.

One thought on “Sådan skriver du til support”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>