MailChimp Ecommerce360 & Shoporama

Works like a charm ;-)

Skriver her et super kort indlæg, men manner er Ecommerce360 en lækker detalje at have, når man laver email marketing?

Med Ecommerce360 kan du nu i MailChimp se

  • Hvem på din emailliste, der har købt noget
  • Hvad de har købt
  • Hvor meget de har købt for

og du kan segmentere dine nyhedsbreve, så du f.eks.

  • kan sende til alle, der har købt noget
  • eller alle, der har klikket i din seneste mail, men ikke købt
  • eller hvem der har købt indenfor de seneste X måneder
  • eller hvem der ikke har
  • eller alle, der har købt et bestemt produkt

Her kan du se et par muligheder:

Masser af segmenteringsmuligheder

og så nemt er det at arbejde med

Så nemt er det

Kort sagt.. mulighederne er uendelige – men er du svimmel et godt værktøj. Hvad skal du så gøre? Sætte et flueben, det er alt. Når du opretter din kampagne, så skal du bare i trin 2 (setup) sætte flueben i Ecommerce360

Så nemt er det

Resten sørger Shoporama for.

3 thoughts on “MailChimp Ecommerce360 & Shoporama”

  1. Tracker den også køb der ikke er gjort gennem et nyhedsbrev?

    Dvs. jeg har lotte (lotte2@gmail.com) der besøger min side gennem Google og køber et par sokker. Hun er sjovt nok også på min e-mail liste. Vil hun blive registreret i 360 som allerede købt hvis jeg skal sende mail ud dagen efter?

  2. Det er nemlig skide smart. Du får også produktnavn med i den, så du kan også segmentere helt ned på produktniveau. Men der skal vi nok lige igennem lidt flere transaktioner, før det bliver rigtig spændende :-)

    Kombiner det her med autoresponders og der er en automatiseret mer-salgsmaskine. I love it!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>