marts 20, 2017
Google Adwords remarketing koder
–
For at benytte Google Adwords remarketing, skal der lidt ekstra koder ind. Det er
- et script på produktsiden, der fortæller Google, hvilke produkter de har set
- et script i din indkøbskurv, der fortælle Google, hvem der har været i kurven og hvad de har haft i kurven
- et script på ordrekvitteringssiden, hvor de tracker, hvem der har købt og hvad de har købt.
Bemærk at denne her kode ikke tager højde for varianter.
Det skal alt sammen sættes ind med SFTP editor og koden er som følger:
Produktsiden (product.html):
<script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_prodid: ['<{$product->getProductId()}>'], ecomm_pagetype: 'product', ecomm_totalvalue: '<{$product->getRealPrice()|number_format:2:".":""}>' }; </script>
Indkøbskurven (basket.html):
<{if $basket}> <{assign var="k" value=0}> <{section name="i" loop=$basket}> <{assign var="product" value=$basket[i].product}> <{if $k==0}> <{assign var="ecommtracking" value="'"|cat:$product->getOwnId()|cat:"'"}> <{assign var="k" value=1}> <{else}> <{assign var="ecommtracking" value=$ecommtracking|cat:",'"|cat:$product->getOwnId()|cat:"'"}> <{/if}> <{/section}> <script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_prodid: [<{$ecommtracking}>], ecomm_pagetype: 'cart', ecomm_totalvalue: '<{$total_price|number_format:2:".":","}>' }; </script> <{/if}>
Ordrebekræftelsen (thanks.html eller ecommercetracking.html hvis du bruger den)
<{assign var="products" value=$order->getProducts()}> <{assign var="k" value=0}> <{section name="i" loop=$products}> <{if $k==0}> <{assign var="ecommtracking" value="'"|cat:$products[i]->getOwnId()|cat:"'"}> <{assign var="k" value=1}> <{else}> <{assign var="ecommtracking" value=$ecommtracking|cat:",'"|cat:$products[i]->getOwnId()|cat:"'"}> <{/if}> <{/section}> <script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_prodid: [<{$ecommtracking}>], ecomm_pagetype: 'purchase', ecomm_totalvalue: '<{$order->getPrice()|number_format:2:".":","}>' }; </script>
Der udover kan det være en fordel at smide lidt ekstra oplysninger ind på kategorier, landingssider, søgesiden og statiske sider. Det er denne kode, du kan smide ind i global.html
<{if $category}> <script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_pagetype: 'category', ecomm_category: '<{$category->getName()|escape}>' }; </script> <{/if}> <{if $landing_page}> <script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_pagetype: 'category', ecomm_category: '<{$landing_page->getName()|escape}>' }; </script> <{/if}> <{if $search}> <script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_pagetype: 'search' }; </script> <{/if}> <{if $page}> <script type="text/javascript"> var google_tag_params = { ecomm_pagetype: 'other' }; </script> <{/if}>
Udover ovenstående, så skal man lige huske at smide selve sit Google Remarketing Tag ind i global.html.
Se eksemplet her: https://developers.google.com/adwords-remarketing-tag/