Brug Schema Event på dine arrangementer

Og invitér Google.

Google elsker data. Især når de er strukturerede.

Hvis du har en form for arrangement beskrevet på din webshop, så brug endelig strukturede data på landingssiden til at fortælle Google, præcist hvornår, hvorhenne og hvad det handler om.

Det gør dig mere synlig i søgeresultaterne og giver dig dermed en fordel over dine konkurrenter.

I Shoporama er det nemt. Og jeg viser dig, hvordan du gør.

Gå ind på denne side, hvor du først skal indtaste dataene for dit arrangement.

Event data på dine arrangementer

Derefter klikker du på “Copy to clipboard” og går ind i backenden på Shoporama og redigerer din landingsside.

Nederst på siden, under “HTML-felter” klikker du på “Tilføj nyt HTML-felt”:
html felter på Shoporama

 

 

 

 

 

 

Shoporama spørger derefter, hvad du vil kalde feltet og du kan fx. kalde det schema-event. (Navnet betyder intet – vi indsætter det nemlig på en speciel måde).

Nu har du fået dit helt eget html-felt, hvor du indsætter den kode du kopierede fra Schema generatoren længere oppe. Koden burde stadig ligge i din buffer så du kan bare klikke i feltet og trykke cmd+v på Mac eller ctrl+v, hvis du bruger Windows.

Nu ligger koden i dit felt og det sidste du skal gøre er at vælge er at vælge <head> foroven:
schema events på Shoporama

 

 

Så ser det sådan her ud:
Indsætte html på landingsside

Nu bliver json-koden sat ind på din side (og kun den ene). Det er vildt nemt i Shoporama og du skal ikke have fat i en programmør.

Test din data

Nu kan du gå ind på https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/ og teste om din kode validerer. Der må ikke være fejl, men det gør ikke nær så meget at der er advarsler. De indikerer blot at du bør angive flere data, hvis du har dem. Personligt sigter jeg dog altid efter hverken at have fejl eller advarsler.

Husk: Du kan altid tilføje flere informationer i koden eller rette dem – du går bare ind i Shoporama og redigerer koden.

Så, står du og skal holde åbent hus, lagersalg, deltage på messe, afholde en fælles Pokémon Go jagt eller lignende – så sørg for at lave en landingsside og markér begivenheden med strukturerede data.

Google vil elske det. Og det vil dine kunder også.

Gæsteindlæg

Indlægget her er skrevet af Lars Holmgaard. Shoporama siger tak og sender et marcipanbrød for en veludført opgave :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>