juni 2, 2020

Nyheder maj 2020

Sælg kreditter

Det er nu muligt at oprette og sælge kreditter. Du kan f.eks. oprette en 20 dages kredit og sælge for 19,- eller du kan oprette en kredit frem til d. 1/6-2020 og sælge for 29,-. Du vælger selv om det skal være kredit til en bestemt dato eller et bestemt antal dages kredit og du vælger selv prisen.

Der er guide til at bruge kreditter her.

Sortering efter ordretidspunkt

En kunde ønskede mulighed for at sortere ordrer efter tidspunkt, de er oprettet. Det er nu også muligt.

Sortering efter tidspunkt

Forbedret søgningen

Vi bruger ElasticSearch som motor i vores søgninger. Det har vi gjort længe. Men på Shoporama Symposium 2020 blev vi gjort opmærksomme på nogle uhensigtsmæssigheder i søgningen, så vi har skruet og drejet på søgefunktionen.

Vi er også blevet bedre på stavefejl. Prøv f.eks. at søge efter “pudslespil” på Olisan og se resultatet.

Der udover har vi nu også inkluderet en Product Score som indgår i søgeresultatet. Dit produkts Product Score beregnes ud fra forskellige faktorer såsom hvor godt den performer i forhold til resten af dine produkter, hvor stor relativ avance, der er på produktet. Produktets Product Score påvirker søgningen, men står langt fra alene.

Redigere flere produkter i et loop

Flere af vores kunder har udtalt ønske om at kunne markere flere produkter og så redigere disse en ad gangen. Det er nu muligt. I produktoversigten markerer du de produkter, du vil redigere. Scroll ned i bunden og klik på knappen “Rediger de markerede produkter”. Så vil du først redigere 1. produkt. Når du er færdig, vil du komme ind i redigeringen af 2. produkt og så fremdeles indtil du har redigeret dem alle.

Se søgninger uden resultat

Dine brugere søger efter alt muligt i din shop. Og nogle gange vil de søge på noget, der ikke giver et resultat. Et eksempel kan være, du sælger morgenkåber og så søger brugeren efter en badekåbe. Da der ikke står “badekåbe” på dit produkt vil brugeren ingenting se – og det er jo forfærdeligt.

Derfor gemmer vi nu alle søgninger, der bliver foretaget i din webshop (hvis du benytter Shoporamas søgefunktion). Du kan markere, at du kun vil se “nul-søgninger” og når du ser disse, kan du markere dem og tilknytte dem til dine produkter, så brugeren fremover ser dine morgenkåber når de søger på “badekåbe”. På den måde vil din søgefunktion i shoppen langsomt blive bedre og bedre.

Tilføje vægt i masseredigering

Du kan nu i produktoversigten tilføje vægt til flere produkter.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.