maj 22, 2014
Gør din webshop bedre med Analytics og Shoporama
–
Har du bemærket, at når man laver en søgning på din Shoporama shop, så returnerer vi også antallet af resultater oppe i URL’en. Det gør vi, for at du kan spore søgninger, der ikke ender i noget resultat, i Google Analytics.
Når du sætter din websitesøgning op, er alt du skal gøre at sætte den sådan her
Fremover kan du gå ind under Adfærd → Websitesøgning → Søgeudtryk og klikke på “Kategori for websitesøgning”. Herefter skal du klikke på 0, så får du alle søgeordene.
Du kan også bare følge dette link, så får du et betjeningspanel med top 10 søgninger, der ikke resulterede i et resultat.
Hvad gør du så bagefter? Hvis du finder synonymer eller stavefejl, som et eller flere produkter, bør reagere på (som f.eks. badekåbe / morgenkåbe på Faktorfobi her). Alt du skal gøre er at gå under det enkelte produkt og tilføje “morgenkåbe” under “Intern søgning”.
Klik Gem – og du har lige forbedret din søgemaskine.
Tak til Jacob Kildebogaard fra Webjuice for vejledning til tippet her.