september 13, 2020

USP’er og andet sjov ind på kategorisider

Kategorisider bliver typisk bare en række af produkter linet op efter hinanden. For at bryde monotonien lidt er her et forslag til, hvad du kan gøre. Og noget eksempelkode, du kan give til din udvikler, så han/hun nemt kan implementere det.

Her ser du et eksempel fra Faktorfobi på siden med snorkelsæt. Hvor der skulle være et 5. produkt er der i stedet en god grund til at handle ved Faktorfobi.

Og hvordan gør man så?
Det er egentligt ganske simpelt. På kategorier og landingssider looper man blot igennem alle produkterne. Når man gør det, skal man blot smide en tæller ind, der holder styr på, hvilket produkt, man er nået til. Og så skal der blot sættes en regel op, der siger “når du kommer til produkt nr. X, så smid denne her ind, inden du går videre” (sådan lidt forsimplet). Og så kan man jo smide alle dem ind, man vil.

Er man kreativ kan man jo også smide et banner ind, der fylder hele bredden. Her en simpel udgave af det, som du kan videregive til din udvikler.

<{assign var="t" value=0}>
<{section name="i" loop=$products}>
<{math assign="t" equation=x+1 x=$t}>
<{if $t==5}>
<{include file="category-promotional.html"}>
<{elseif $t==16}>
<{include file="category-promotional2.html"}>
<{/if}>
<{include file="inner_product_category.html" product=$products[i]}>
<{/section}>

Filerne category-promotional.html og category-promotional2.html viser den besked, man vil have “spyttet ind”. Og filen inner_product_category.html indeholder selve produktvisningen.

Du kan også vælge at tage antallet af produkter på din side og dividere med 3 og vise din USP ved resultatet. Så har du en kategori med 21 produkter, så vil den 7. box være en USP. Har du en kategori med 60 produkter, vil den 20. box være den første USP.
Når du har implementeret det på din shop, så smid en kommentar herunder, så vi kan se det 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.