Redirects med Google Webmaster Tools beskeder

En vigtig grund til at lave redirects er, at man ikke vil spilde linkjuice fra potentieller gode links. Derfor har vi oprettet en feature, der registrerer, om du får besøgende fra et link, som går til en 404 side.

Nogle af dem vi “fanger” er dog lidt underlige, så du kan gøre det på en anden måde. Du går i Google Webmaster Tools og finder dem derinde og så redirecter du dem i Shoporama. Her er opskriften:

Log ind i Google Webmaster Tools

Klik På Gennemgang i venstre side og så på Gennemgangsfejl

Du får nu en liste over de URL’er som webmaster tools ikke har kunnet finde. Klik på én af dem og der kommer en pop-up, der ser nogenlunde sådan ud:

Rette 404 fejl i ShoporamaKlik på fanebladet “Linket fra”. Her får du en liste over de URL’er der linker til din side. Hvis disse URL’er er rigtige hjemmesider med noget link-værdi, skal du oprette et redirect på det i Shoporama.

Så gå i Shoporama og opret redirectet manuelt.

Klik herefter på knappen “Markér som løst” i Webmaster Tools. Klik herefter på “OK” på knappen, der kommer og spørger om du virkeligt vil rette den.

Det er et langt sejt træk, men det lønner sig.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>