Nyheder marts 2020

Her får du et overblik over, hvad der er tilføjet af nye muligheder i Shoporama i marts 2020.

Ny funktion særligt til din mersalgs-side

Når en bruger lægger et produkt i kurven, kan du sende dem til din mersalgs-side. Et trin, hvor du f.eks. gør opmærksom på, hvad brugeren har lagt i kurven og prøver at sælge flere produkter. Disse “flere produkter” kan være flere ting. Nu har vi lavet en funktion, der gør, at du kan hente enten

  1. De mest populære produkter i webshoppen eller
  2. De mest populære produkter i de kategorier, som det produkt, kunden lige har lagt i kurven, er i.

Du kan naturligvis også vælge at styre det manuelt eller vise relaterede produkter til produktet, som altid har været muligt.

Funktionerne hedder:

$webshop->getPopularProducts()

$category->getPopularProducts()

Begge metoder kan medtage parametre til at vælge hvor mange produkter, i hvilken periode der skal vælges (f.eks. seneste 6 mdr eller seneste 2 mdr) samt om et produkt skal udelades derfra (kunne være det produkt, man kigger aktivt på). Du skal have en udvikler ind over for at kunne implementere det.

Noter på produkter

Det er nu muligt at sætte en note på dine produkter. Det er en intern note til dig eller dine ansatte, som du kan bruge internt.

Redigér produkter, der ikke har solgt

I oversigten Performance kan du se, hvilke produkter, der ikke har solgt i en periode. Nu kan du markere dem og tage dem direkte over i masseredigeringen, så du evt. kan sætte dem ned.

Nemmere oversigt over hvilke kategorier et produkt er i

Vi har gjort det nemmere at se, hvilke kategorier et produkter er, når du er inde og redigere produktet.

Mere informativ mail, når der går en ordre

Du kan vælge at få en mail, hver gang der går en ordre. Den har vi shinet lidt op, så den også indeholder billede, SKU og lokation, hvis det fremgår på produktet.

Mere oplysning under tilføj lager-siden

På siden, hvor du lægger varer på lager, har vi tilføjet en oversigt over de varer, du i forvejen har på lager og deres lokation.

Importér mange billeder på produkter

Du kan nu tilknytte et link til dine billeder. Det kan både været et link til et billede, flere billeder eller en zip-fil. Det her er i stedet for at uploade billederne til dine produkter. Rent praktisk angiver du blot et link til, hvor dine billeder ligger. Så henter vi billederne. Er det en zip-fil, så henter vi den, pakker den ud og tilknytter billederne.

Har du flere billeder, skal du adskille dem med en pipe (det er sådan en | )

Bemærk, at de jo ikke må ligge bag et password og at det skal være den fulde sti (altså med https:// og hele pivtøjet).

Tidsstyret masseredigering af produkter

Flere deltagere bad om at masseredigering af produkter kunne blive tidsstyret. Det betyder, at du nu kan vælge at sænke prisen med f.eks. 20,00 på tirsdag kl. 10 og hæve den med 20,00 igen på tirsdag kl. 11. Altså hvis du kører sådan noget timerabatter.

Vis kun online produkter i produktrækkefølgen på kategorier

Ja, det er lidt kringlet at formulere. Men … når du vælger produkters rækkefølge på kategoriniveau, så ser du alle produkter. Der var et ønske om kun at se online produkter. Det er nu også muligt.

Direkte link til redigering af produkt fra ordresiden

Nu er det muligt at gå direkte til redigering af et produkt fra ordreoversigten.

MobilePay Checkout

Vi har implementeret MobilePay Checkout som er en lynhurtig måde, dine brugere kan gennemføre checkud på. Du kan læse mere om det her.

Søg på placeringer

Hvis du har tilknyttet lokation på dine produkter, kan du nu også søge på lokationen i Shoporama.

Udelad tilbudsprodukter fra landingssider

Det er nu muligt at indstille landingssider til ikke at inkludere produkter, der er nedsatte.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *