juni 25, 2014
MailChimp Ecommerce360 & Shoporama
–
Works like a charm 😉
Skriver her et super kort indlæg, men manner er Ecommerce360 en lækker detalje at have, når man laver email marketing?
Med Ecommerce360 kan du nu i MailChimp se
- Hvem på din emailliste, der har købt noget
- Hvad de har købt
- Hvor meget de har købt for
og du kan segmentere dine nyhedsbreve, så du f.eks.
- kan sende til alle, der har købt noget
- eller alle, der har klikket i din seneste mail, men ikke købt
- eller hvem der har købt indenfor de seneste X måneder
- eller hvem der ikke har
- eller alle, der har købt et bestemt produkt
Her kan du se et par muligheder:
og så nemt er det at arbejde med
Kort sagt.. mulighederne er uendelige – men er du svimmel et godt værktøj. Hvad skal du så gøre? Sætte et flueben, det er alt. Når du opretter din kampagne, så skal du bare i trin 2 (setup) sætte flueben i Ecommerce360
Resten sørger Shoporama for.
Tracker den også køb der ikke er gjort gennem et nyhedsbrev?
Dvs. jeg har lotte (lotte2@gmail.com) der besøger min side gennem Google og køber et par sokker. Hun er sjovt nok også på min e-mail liste. Vil hun blive registreret i 360 som allerede købt hvis jeg skal sende mail ud dagen efter?
Det er nemlig skide smart. Du får også produktnavn med i den, så du kan også segmentere helt ned på produktniveau. Men der skal vi nok lige igennem lidt flere transaktioner, før det bliver rigtig spændende 🙂
Kombiner det her med autoresponders og der er en automatiseret mer-salgsmaskine. I love it!
@Kristian nej det gør den ikke. Hun skal være kommet gennem et nyhedsbrev. Men vi har en anden funktion til at holde styr på den slags. Det kan du se her:
https://www.youtube.com/watch?v=WWIGIHCyBM0
Yes Brian – det er skide smart (og nemt)